Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zaufanie i nieufność jako różne koncepcje : ramy pojęciowe dla sektora publicznego

Tytuł:
Zaufanie i nieufność jako różne koncepcje : ramy pojęciowe dla sektora publicznego
Trust and distrust as distinct concepts : a framework for public sector
Autorzy:
Marzec, Małgorzata
Świrska Anna
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
sektor publiczny
trust
nieufność
distrust
zaufanie
public sektor
Język:
angielski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 Międzynarodowa
Linki:
http://hdl.handle.net/11331/2166  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the global rankings of generalized trust, Poland occupies a low position. Polish people are rather distrustful. Analyses of trust endeavour to isolate (distinguish) distrust. Distrust is more and more often defined as a separate definition, not only as the opposite to trust. Analysis of distrust seems indispensable, in particular with reference to the public sector. Public sector organizations point out at building trust. The article is an attempt to systematize the concept of distrust through analysis of trust and separation of basic differences in both concepts (trust and distrust) was made. A great significance of distrust towards entities (organizations) of the public sector may be observed. The objective of the article and research was to prepare a theoretical basis for the studies on distrust in the Polish public sector. The paper includes theoretical frameworks, which may be used for a detailed research on the role and significance of distrust in the public sector. The paper is based on the literature review and generally available data.

W światowych rankingach uogólnionego zaufania Polska zajmuje niską pozycję. Polacy raczej są nieufni. W analizach dotyczących zaufania podejmuje się próby wyizolowania (rozróżnienia) nieufności. Nieufność coraz częściej jest definiowana jako odrębny termin, nie tylko jako przeciwieństwo zaufania. Niezbędna wydaje się analiza nieufności, szczególnie w odniesieniu do sektora publicznego. Organizacje publiczne zwracają uwagę na budowanie zaufania. Celem artykułu i badań jest opis ram teoretycznych do analizy nieufności w sektorze publicznym. Artykuł jest oparty na przeglądzie literatury oraz ogólnodostępnych danych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies