Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

German books for children and for Young Adult in the Polish market in the 21st century : publishing, reception, perspectives

Tytuł:
German books for children and for Young Adult in the Polish market in the 21st century : publishing, reception, perspectives
Niemieckie książki dla dzieci oraz dla młodzieży na rynku polskim w XXI wieku : ruch wydawniczy, recepcja, perspektywy
Autorzy:
Zarych, Elżbieta
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
recepcja
German children’s books
German Young Adults books
reception
niemieckie książki dla dzieci
polski rynek wydawniczy
Polish publishing market
niemieckie książki dla młodzieży
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9783862762651
9788379773763
14267241
Linki:
http://www.ifg.uni.wroc.pl/wp-content/uploads/PUBLIKACJE-IFG/OL/OL48.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Artykuł dotyczy miejsca niemieckich książek dla dzieci oraz dla młodzieży na polskim rynku wydawniczym w XXI w. W badaniach ruchu wydawniczego uwzględniono dane tzw. nowych typów, wskazując na odmienność rynków obu grup, wykorzystano statystyki, opracowania i raporty oraz własne doświadczenia zebrane w pracy naukowej, wydawniczej i tłumaczeniowej. Omówiono też recepcję autorów i książek dawnych i nowych, popularnych i kontrowersyjnych. Zauważono, że w XXI w. największe zainteresowanie niemiecką książką dla dzieci, ponieważ książką dla młodzieży zawsze było niewielkie, przypada na lata 2003-2009. W okresie późniejszym na polskim rynku ukazywały się głównie serie i autorzy już dobrze znani i uznani. W ciągu ostatnich 10 lat spośród niemieckich autorów publikowano głównie tych pisarzy, którzy odnieśli sukces, otrzymali nagrody albo ich utwory doczekały się adaptacji filmowych. Analizy i interpretacje pozwoliły wskazać na zjawiska i tendencje w funkcjonowaniu tych książek na rynku polskim, a także na potrzeby i perspektywy rozwoju.

The article deals with the place of German books for children and for Young Adults on the Polish publishing market in the 21st century. In the research of publishing have been accounted the data of so-called new types, indicating on the different types of markets of both groups and used statistics, studies and reports as well as own experiences. Also discussed are the reception of old and new, popular and controversial authors and books. It was pointed out that in the 21st century the greatest interest in the German book for children, as it was always small for Young Adults, falls on the years 2003-2009. Later in the Polish market were published mainly series and authors well-known ad accepted. In the lat 10 years among the new German authors were published only writers who were successful, awarded in prestigious competitions or filmed. Analyzes and interpretations allowed to point to phenomena and trends in the functioning of these books in the Polish market, as well as the needs and prospects of development.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies