Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogika katolicka a Koran o wojnie (dżihadzie) w wyborze ks. Dariusza Oko

Tytuł:
Pedagogika katolicka a Koran o wojnie (dżihadzie) w wyborze ks. Dariusza Oko
Catholic pedagogy and the Koran about the war / jihad in selection by father Dariusz Oko
Autorzy:
Tytko, Marek Mariusz
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
Christian defence against Islam
mahometanie
jihad in Islam
war
theology
chrześcijańska obrona przed islamem
teologia
dżihad w Koranie
knight's ethos
Allah
wojna
Mohammed
pedagogika katolicka a islam
muzułmanie
Muhammad
battle
pedagogika
Qur'ān
walka
etos rycerza
ks. Dariusz Oko
Koran
Catholic pedagogy and Islam
Catholic pedagogy an the Koran
Mohammedans
dżihad w islamie
Islam
Muslims
father Dariusz Oko
pedagogika katolicka a Koran
jihad in the Koran
Mohammedanism
Mahomet
islam
mahometanizm
pedagogy
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
http://pedkat.pl/images/czasopisma/po16/PO_nr_16_druk_21.05.18.pdf#page=71  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
1. Rodzaj artykułu: Artykuł oryginalny, koncepcyjny jest przyczynkiem do badań. 2. Cel artykułu. Celem artykułu jest wprowadzenie do koranistyki i pokazanie obrazu dżihadu w Koranie, aby ukazać zagrożenia dla kultury chrześcijańskiej ze strony islamu. 3.Zastosowana metodologia badawcza. Autor w artykule użył metodologię historiograficzną analizy dokumentów oraz analizę logiczną. 4. Główne wyniki analizy.Tekst ukazał źródłowo poprzez cytaty z Koranu, jak islam ujmujedżihad, czyli walkę z niemahometanami. Autor w tekście wykazał, że islamska religia jest zagrożeniem dla cywilizacji chrześcijańskiej, poprzez swoje barbarzyństwo. Autor wskazał na konieczność powszechnej edukacji przez pedagogikę katolicką na lekcjach religii oraz podczas homilii w kościołach i w mass mediach - na temat dżihaduw islamie (Koranie), aby obronić się przed tymi zagrożeniami. 5.Ograniczenia wyników analizy. Wyniki analizy są ograniczone do dżihadu w Koranie. 6. Implikacje praktyczne artykułu. Wyniki analiz można zastosować w praktyce dla celów dydaktycznych dla uczniów w szkołach na lekcjach religii oraz w kościołach podczas homilii lub w mass mediach. 7. Implikacje społeczne artykułu. Wyniki analizy mają zastosowanie społeczne w szkołach, kościołach i mass mediach. 8. Oryginalność artykułu. Nowa wartość, jaką wnosi ten artykuł w stosunku do dotychczasowych badań, polega na źródłowym wprowadzeniu czytelników do nauczania islamskiego o dżihadzie w Koranie, w perspektywie pedagogiki katolickiej. Tekst także uświadamia praktycznie zagrożenia, jakie wynikają ze stosowania koranicznej nauki o dżihadzie w muzułmańskiej praktyce postępowania wobec niemuzułmanów, zwłaszcza chrześcijan.

1. What kind of article: The original conception text is a research contribution. 2. The goal of an article: The article aims at introduction to the knowledge of the Koran and presentation image of jihad in the Koran, to show threats for Christian culture from the side of Islam. 3. The research method applied. The author of the article used/applied a historiographical method of document analysis and logic analysis. 4. Main results. The text presented source-based through quotations from the Koran, how Islam show jihad or battle against non-Muslims / non-Mohammedans. The author demonstrated in the text, that Islam religion is the threat for Christian civilization, through its barbarity. The author point to necessity the common education by Catholic pedagogy during the lessons of religion and duringthe homilies in the churches and in mass media - on theme the jihadin Islam (the Koran), to defense against these threats. 5. The limits of the results. The results are limited to jihad in the Koran. 6. Practical implications of the article. The results of the analysis can be applied for the didactic reasons for students (pupils) at the schools, during the lesson of religion and in the churches in the homilies, or in mass media. 7. Social implications of the article. These results socially are applicable at the schools, in the churches, and in the mass media. 8. The novelty of the article. New insights introduced by the article with regards to the current literature is the source-based introduction for the readers to the Islam doctrine about the jihad in the Koran (the Qur'ān), in the perspective of Catholic pedagogy. The text educates practically the treats that are results of using the Koran doctrine on the jihad in the Muslim practice of behaviour against / towards non- -Muslims, especially Christian people.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies