Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Global value chains in tourism as a research area

Tytuł:
Global value chains in tourism as a research area
Globalne łańcuchy wartości w turystyce jako przedmiot badań
Autorzy:
Nessel, Karolina
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
zarządzanie łńcuchem
governance
turystyka
tablice przepływów międzygałęziowych
globalne łańcuchy wartości
Język:
polski
Linki:
http://www.folia-turistica.pl/attachments/article/402/FT_32_2014.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/6823  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Cel. Przedstawienie najważniejszych problemów oraz wniosków wynikających z dotychczasowych badań nad globalnymi łańcuchami wartości dotyczących sektora turystyki. Metoda. Przegląd literatury przedmiotu oraz analiza najważniejszych międzynarodowych baz danych statystycznych. Wyniki. Koncept globalnych łańcuchów wartości jest adekwatnym, a w wielu przypadkach wręcz koniecznym, narzędziem analizy możliwości poprawy pozycji zarówno firm turystycznych, jak i regionów oraz całych gospodarek. Jednak jego dotychczasowa aplikacja w tym sektorze jest dość fragmentaryczna. Szczególnie owocne mogą byś badania nad strukturą i charakterem łańcuchów oraz trajektoriami poprawy pozycji firm z krajów rozwiniętych, a także eksploracja międzynarodowych, dostępnych dopiero od niedawna statystyk dotyczących hoteli, restauracji i transportu lotniczego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies