Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interactive art in the culture of participation

Tytuł:
Interactive art in the culture of participation
Sztuka interaktywna w kulturze partycypacji
Autorzy:
Ostrowicki, Michał
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
participation
electronic media
Sztuka Nowych Mediów
sztuka interaktywna
interactive art
New Media Art
media elektroniczne
partycypacja
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
16419278
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 3.0 Polska
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
Linki:
http://czasopisma.ltn.lodz.pl/index.php/Art-Inquiry/article/view/106/83  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
W artykule zaprezentowano partycypację na dwóch płaszczyznach: kulturowej, co zostało omówione w zarysie, będąc tłem dla zasadniczej analizy, tj. partycypacji w sztuce interaktywnej, powstającej na gruncie Sztuki Nowych Mediów. Ta pierwsza płaszczyzna wynika ze wzrostu znaczenia interaktywnych technologii, w tym głównie Sieci i zwiększającego się zapośredniczania użytkowników do Sieci. Ograniczono się tutaj do pokazania znaczenia partycypacji w czasach mediów elektronicznych, jako ogólnego, istotnego współcześnie mechanizmu kulturowego. Druga płaszczyzna analizy dotyczy odbioru sztuki interaktywnej. Pokazano, że ta cecha sztuki niesie ze sobą znaczącą odmienność w stosunku do sztuki proscenicznej, powodując intersujące zjawisko, wynikające z ingerencji odbiorcy w dzieło sztuki oraz po części integrację z dziełem. Dla zobrazowania interaktywnej partycypacji i sztuki, odwołano się do kilku współczesnych przykładów dzieł artystycznych, takich jak np. interaktywna instalacja wykorzystująca grafikę 3d lub prace Post-Internet Art.

This paper highlights the concept of participation from two perspectives, that is cultural engagement, which shall serve as an initial and conceptual background, and the proper analysis drawing on the phenomenon of participation in the interactive art which has emerged from the New Media Art. The former aspect needs attention because of the still increasing importance of interactive technology, predominantly for the purposes of the Web users and their Web mediated participation practices. However, the Author would like to ponder over the importance of participation in the era of electronic media which is seen as a meaningful feature of the mechanisms of modern culture. The latter aspect of the analysis refers to the issue of reception of interactive art. This paper aims to reflect on how this area of communication between the artist and the viewer is essentially different in contrast with the so called proscenic art, because it involves a new and very interesting phenomenon of interference of the recipient in the work of art and, consequently, allowing them to become a part of it. Some modern artworks shall serve as examples for my studies, e.g. an interactive 3D installation and Post-Internet Art works.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies