Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompetencje kreatywne społeczności wirtualnych w crowdsourcingu

Tytuł:
Kompetencje kreatywne społeczności wirtualnych w crowdsourcingu
Creative competence of virtual communities in crowdsourcing
Autorzy:
Lenart-Gansiniec, Regina
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
społeczności wirtualne
creative competence
virtual communities
crowdsourcing
kompetencje kreatywne
Język:
polski
Linki:
http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/czasopisma/zeszyty_naukowe_studia_i_prace_kzif/Documents/13_Lenart.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In search of a competitive advantage, organisations reach for new sources of knowledge and layers of creativity, frequently found in virtual communities. Crowdsourcing platforms, which facilitate contact and communication with these communities, are becoming increasingly important. It is said that crowdsourcing is a tool to search for creative solutions. The aim of the article is to present the idea of creative competences of virtual communities participating in crowdsourcing. The considerations also focus on the signs of creative competences of virtual communities and their significance for the success of crowdsourcing initiatives. Although crowdsourcing enjoys a growing interest of researchers, the problem of creativity of virtual communities has not been well examined yet.

Organizacje w poszukiwaniu źródeł przewagi konkurencyjnej coraz częściej sięgają po nowe źródła wiedzy i pokłady kreatywności, niejednokrotnie znajdujące się w społecznościach wirtualnych. Na znaczeniu zyskują platformy crowdsourcingowe, które ułatwiają kontakt i komunikację z tymi społecznościami. Mówi się, że crowdsourcing jest narzędziem poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Celem artykułu jest przedstawienie istoty kompetencji kreatywnych społeczności wirtualnych biorących udział w crowdsourcingu. Rozważania są także skoncentrowane na przejawach kompetencji kreatywnych społeczności wirtualnych oraz ich znaczeniu dla powodzenia inicjatyw crowdsourcingowych. Mimo że crowdsourcing cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród badaczy, to kwestia kreatywności społeczności wirtualnej stanowi obszar wciąż słabo rozpoznany.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies