Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Role of foreign language literature and media in forming an ideal L2 self in students

Tytuł:
Role of foreign language literature and media in forming an ideal L2 self in students
Rola literatury i mediów obcojęzycznych w kształtowaniu językowego "Ja" idealnego uczniów
Autorzy:
Pudo, Dorota
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Słowa kluczowe:
motivation
językowe Ja idealne
dydaktyka języków obcych
literature
ideal L2 self
literatura
SLA
media
motywacja
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zoltán Dörnyei's theory of the L2 Motivational Self System, inspired by the psychological concept of possible selves, postulates the existence of L2 ideal and ought-to selves, which are visions of the student's desired self (or the one they think they should become) as a foreign language speaker. If they are sufficiently vivid, detailed, achievable etc., these visions can be powerful motivating factors. The role of teaching materials in the process of forming these structures seems to be vital. Literature and media are particularly suitable for this task, because they can engage the student's transportable identity, generate genuine emotions and reflexions, and encourage the students to speak as themselves during the foreign language class. The teachers must make sure to choose the texts or media that will appeal to their students and design the classwork in a way that enhances personal involvement and genuine communication.

Teoria motywacyjnego systemu językowego Ja Zoltana Dornyeia, zainspirowana psychologiczną koncepcją możliwych Ja, zakłada istnienie językowego Ja idealnego i powinnościowego, które są wizjami pożądanego Ja ucznia (lub takiego, którym uważa, że powinien się stać) jako osoby władającej językiem obcym. Takie wizje, jeśli są dostatecznie żywe, szczegółowe, osiągalne itp. mogą stać się potężnymi czynnikami motywującymi. Rola materiałów dydaktycznych w kształtowaniu tych struktur jest bardzo istotna. Literatura i media wydają się szczególnie nadawać do tego celu, ponieważ angażują tożsamość indywidualną ucznia, wzbudzają autentyczne emocje i refleksje oraz zachęcają uczniów do wypowiadania się we własnym imieniu podczas zajęć językowych. Nauczyciel powinien wybrać takie teksty czy programy, które przemówią do jego uczniów, i zaprojektować pracę na lekcji w taki sposób, żeby stymulować osobiste zaangażowanie i autentyczną komunikację.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies