Tytuł pozycji:
Zbrodnia eugeniczna a praca socjalna
Autor dyskutuje powiązania pomiędzy zbrodnią eugeniczną a kształtowaniem się etosu pracy socjalnej jako dyscypliny praktyki; podkreśla znaczenie uniwersalnego wymiaru Zagłady w edukacji pracowników socjalnych przygotowywanych do towarzyszenia osobom, grupom oraz wspólnotom, które doświadczyły traumatyzującej, międzypokoleniowej krzywdy nieuznania; wskazuje na fundamentalne znaczenie bezpośredniej, uczuciowej relacji z Innym w edukacji aksjologicznej, zorientowanej na wyposażanie pracowników socjalnych w zdolności życia i pracy według wartości oraz uczenia się sztuki dialogu.
The author discusses the links between the eugenic crime and the shaping of the ethos of social work as a discipline of practice. He emphasizes the importance of the universal dimension of the Holocaust in the education of social workers prepared to accompany people, groups and communities that have experienced traumatic, intergenerational non-recognition. The author points to the fundamental importance of a direct, emotional relationship with the Other in axiological education, oriented to equip social workers with the ability to live and work according to values and to learn the art of dialogue.