Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tadeusz Kantor : verso un "teatro invisibile"

Tytuł:
Tadeusz Kantor : verso un "teatro invisibile"
Tadeusz Kantor : w stronę "teatru niewidzialnego"
Tadeusz Kantor : toward a "theater of the invisible"
Autorzy:
Czerska, Karolina
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
the Shoemakers
the Dead Class
Cambriolage
Tadeusz Kantor
an "ephemeral action"
emballage
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Karolina Czerska calls attention to Tadeusz Kantor's statements on the "invisible theater," which was never unequivocally defined by the artist, though he returned to it at various stages of his work. The article focuses on the first half of the 1970s. This is the period that saw Kantor's conceptual emballage, Cambriolage, an "ephemeral action" held in Dourdan, a staging of The Shoemakers in Malakoff, and the premiere of The Dead Class. Then, too, Kantor wrote Loi du paravent, in which he pondered the role of the "intermediary" in theater; he also planned to devote a chapter of the French edition of his writings to the relationship between "realness" and "the invisible." The "invisible theater," according to the author, is the expression of Kantor's uncrystalized yet persistent reflections on attempts to go beyond the visual.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies