Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polisemia, homonimia a "elementy humanistyczne" : nauczanie leksyki na kursach ESP dla inżynierów odlewnictwa

Tytuł:
Polisemia, homonimia a "elementy humanistyczne" : nauczanie leksyki na kursach ESP dla inżynierów odlewnictwa
Autorzy:
Nowakowska, Ewa
Data publikacji:
2012
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788323333722
20802358
Prawa:
Dozwolony użytek utworów chronionych
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Linki:
https://www.ejournals.eu/ZG/2012/Zeszyt-4/art/5726/  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Wśród wielu osób uczących się języka obcego pokutuje staroświecki już dzisiaj pogląd, że "najważniejsze są słówka". Według nich wystarczy opanować pewien zasób leksyki, aby móc się porozumieć - może i łamaną angielszczyzną czy niemczyzną, ale jednak skuteczną. Gramatyka widziana jest tu jako kwestia drugoplanowa. Takie postrzeganie języka bierze się z królującej przez wiele lat, a obecnie już niemodnej metody gramatyczno-tłumaczeniowej, która zakładała oddzielne prezentowanie słownictwa oraz teoretyczne, preskryptywne nauczanie gramatyki na zasadzie reguł i tabel, podobnie jak niegdyś nauczano martwych języków antyku; stąd też brało się obowiązujące do niedawna pojęcie "zeszytu do słówek", traktowanych jako pojedyncze oderwane byty.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies