Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reklama a postawy prozdwrowotne : ujęcie ekonomiczno-prawne

Tytuł:
Reklama a postawy prozdwrowotne : ujęcie ekonomiczno-prawne
Advertising and attitudes pro-health : economic and legal view
Autorzy:
Mruk, Henryk
Barańska, Marzena
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
komunikacja w obszarze zdrowia
prawne aspekty reklamy leków
communication in the area of health
pro-health behaviour
the legal aspects of drug advertising
zdrowie
health
zachowania prozdrowotne
jakość życia
quality of life
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The considerations focus on legal and economic communication conditions, in particular advertising and consumer behaviour in relation to health and quality of life. Research attention was focused on the critical analysis of literature on communication and consumer behaviour in the area of health management. The subject of the analysis are also legal aspects of drug advertising and food products, in view of the links with health and consumer behaviour. The influence of packaging and the information contained in it on consumers'; decisions was also discussed. The paper also refers to the knowledge of behavioural economics and neuroscience. On the empirical level, the paper contains an in-depth analysis of judicial decisions in relation to the sphere of communication in the area of health and food products. The book discusses the results of research conducted by the authors in the segment of students in several Polish cities. The research based on the author's questionnaire concerned the behaviour and habits of students in relation to the management of their own health.

Rozważania koncentrują się na prawnych i ekonomicznych uwarunkowaniach komunikacji, zwłaszcza reklamy oraz zachowań konsumentów w odniesieniu do zdrowia i jakości życia. Uwaga badawcza została skupiona na krytycznej analizie literatury z zakresu komunikacji oraz zachowań konsumentów w obszarze zarządzania własnym zdrowiem. Przedmiotem analizy są również prawne aspekty reklamy leków oraz produktów żywnościowych, w perspektywie związków ze zdrowiem oraz zachowaniami konsumentów. Omówiono także wpływ opakowań oraz zawartych na nich informacji na decyzje konsumentów. W pracy odwołano się także do wiedzy z zakresu ekonomii behawioralnej oraz neuronauki. W warstwie empirycznej praca zawiera pogłębioną analizę orzecznictwa sądowego w odniesieniu do sfery komunikacji w obszarze zdrowia i produktów spożywczych. W książce omówiono wyniki badań przeprowadzonych przez autorów w segmencie studentów w kilku miastach Polski. Badania oparte na autorskim kwestionariuszu ankietowy dotyczyły zachowań i nawyków studentów w odniesieniu do zarządzania własnym zdrowiem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies