Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The uses and the abuses of education about the Holocaust in Poland after 1989

Tytuł:
The uses and the abuses of education about the Holocaust in Poland after 1989
Autorzy:
Ambrosewicz-Jacobs, Jolanta
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
Holocaust
collective identity
Shoah
Poland
memory
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
17504902
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
New historiography of the Holocaust, revealing the dark pages of national histories, stained with the facts of group and individual collaboration with Nazi Germany, makes the Polish state (like some others: Ukraine, Baltic states, Hungary), national groups, and individuals, feel uncomfortable. Disparities have grown between Holocaust research and education elsewhere but it was only Poland that passed a law which attempted to redefine Polish collective identity with reference to attitudes toward Jews during the Holocaust. This article investigates challenges of education about the Holocaust in Poland, including post-1989 strategies and initiatives in the context of post-memory of the Shoah.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies