Tytuł pozycji:
The power of innovation cultures : Freenovation nationwide study report 2018
Badanie, które przeprowadziliśmy, skierowane było do osób, które pracują zawodowo. Poprosiliśmy je, aby wypełniły ankietę, za powstaniem której stały dekady badań i doświadczeń najbardziej innowacyjnych firm świata. Współpracowaliśmy też z dyrektorami i liderami działów innowacji, R&D oraz engineering firm, które wzięły udział w badaniu pilotażowym oraz z ekspertami specjalizującymi się w dziedzinie innowacji i kultury innowacji.
Pozwoliło to zdiagnozować stan innowacyjności wśród znaczącej reprezentacji osób pracujących w polskich firmach oraz spróbować udzielić odpowiedzi na pytanie o jego źródła. Nasze badanie pokazuje dwie rzeczy o fundamentalnym znaczeniu: po pierwsze kultura organizacyjna ma bezpośredni wpływ na innowacyjność pracowników, po drugie kulturę organizacyjną można świadomie i efektywnie kształtować.
W raporcie przedstawiamy nie tylko najważniejsze wyniki z badania, ale także przykłady praktyk, konkretnych interwencji i narzędzi budujących innowacyjność w zespołach i organizacjach.