Tytuł pozycji:
Crowdsourcing : a free source of services in media
Crowdsourcing - nowa koncepcja związana z rozwojem cyfrowych mediów - dotyczy partycypacyjnej działalności, w której osoba, instytucja bądź organizacja non profit czy przedsiębiorstwo proponuje niejednorodnej grupie osób o różnej wiedzy, rozwiązanie zadania o zmiennej złożoności za pomocą elastycznego, otwartego, dobrowolnego zobowiązania. W istocie crowdsourcing można traktować jako modyfikację i rozbudowę sieci społecznej (social Web) w wirtualną platformę produkcyjną usług (najczęściej darmowych), której towarzyszy mit współuczestnictwa i demokratyzacji tzw. nowych mediów.
Crowdsourcing - a new idea connected with the growth of digital media concerning participatory activities in which a person, institution, non-profit organization or business, proposes solving a problem of varying complexity by an elastic, open and voluntary commitment to a group of people of different knowledge. As a matter of fact, crowdsourcing may be treated as a modification and expansion of the social web into a virtual production platform of (usually free) services, which is accompanied with the myth of participation and democratization of the new media.