Tytuł pozycji:
Dress code in the local government units : selected issues
Artykuł przedstawia kwestie związane z wprowadzeniem zasad dress code'u w jednostkach samorządu terytorialnego. W miejscu pracy wizerunek pracowników odgrywa ważną rolę. Dress code jest często wprowadzany w celu ujednolicenia i budowania wizerunku pracodawcy. W artykule wskazano, jak urzędnik samorządowy powinien ubierać się do pracy, jakie stosować dodatki oraz czego powinien unikać. Problematyka ta jest istotna, ponieważ obserwuje się wzrost ingerencji pracodawców w wygląd pracownika. Jednak z drugiej strony, wzrasta również wiedza pracowników na temat ich praw i obowiązków.
In this article, the author analyzes the issues related to the implementation of a dress code principles in local government units. In the workplace, employees image still is important. The dress code is often introduced in order to unify and create the image of the employer. Moreover, it has been indicated how a local government official should dress for work and what accessories should be avoided. The subject of this article is relevant, because the growing frequency of interference with employee’s appearance. On the other hand, the employee’s awareness of their rights and duties is also increasing.