Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Decision-making styles of young consumers in Poland in the light of own research

Tytuł:
Decision-making styles of young consumers in Poland in the light of own research
Style podejmowania decyzji zakupowych przez młodych konsumentów w Polsce w świetle badań własnych
Autorzy:
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
consumers’ decision-making styles
podejmowanie decyzji
decision making
młodzi konsumenci
style zakupowe
young consumers
Język:
polski
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/9753  Link otwiera się w nowym oknie
http://ibrkk.pl/f/?handel_wew_1-2015.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Opracowanie zmierza do określenia stylów podejmowania decyzji zakupowych wśród polskich młodych konsumentów, przedstawicieli generacji Y. W celu identyfikacji stylów podejmowania decyzji zakupowych wykorzystano zaadaptowany kwestionariusz autorstwa Sprolesa i Kendall. Przeprowadzono badania kwestionariuszowe, w których uczestniczyło 171 respondentów. Identyfikację stylów decyzyjnych przeprowadzono w oparciu o analizę czynnikową, w ramach której ustalano czynniki wyjaśniające ok. 73% wariancji. Wyniki pozwoliły na zidentyfikowanie ośmiu stylów zakupowych charakterystycznych dla polskich młodych konsumentów. Wyniki mogą być użyteczne dla przedsiębiorstw działających bądź planujących działania na rynku polskim. Badanie wykazało, że narzędzie opracowane przez Sprolesa i Kendall może być wykorzystywane do identyfikacji stylów podejmowania decyzji w Polsce.

This study investigates the consumer decision‐making styles of Polish young consumers (Generation Y). The Consumer Styles Inventory, developed by Sproles and Kendall for examining different consumer decision‐making styles, was adopted for this study. A questionnaire survey was employed to collect data from 171 students. The consumer decision‐making styles were examined through factor analysis which identified eight factors that explained about 73% of variance identified. The findings showed that there are eight consumer’s decision making styles among polish young consumers. The findings might be useful for companies that are already operating or are willing to enter the Polish market. The paper provides an empirical evidence of applicability of Sproles and Kendall’s CSI instrument in the case of polish young consumers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies